رویدادها آرشیو خبر ها
طوفانِ بی‌ نظیرِ بازیکنان یووه مقابل سلطانِ تکنیک دنیـــا! + (لینک ویدئو)

طوفانِ بی‌ نظیرِ بازیکنان یووه مقابل سلطانِ تکنیک دنیـــا! + (لینک ویدئو)

انتشار ویدئوی کوتاهی از یک دوئلِ تمام‌عیار و یک مبارزه حیثیتی بین گروهی از بازیکنان یووه با «شُن گار‌نی‌یِر» چهره سرشناس S3 جهان در یوتیوب بازتاب‌ گسترده‌ای در میان هواداران بیانکونری ایجاد کرده است.

 

قبل از آنکه به اصل داستان بپردازیم بد نیست نیم‌نگاهی به «شُن گار‌نی‌یِر» و S3 بیاندازیم. گار‌نی‌یِرِ فرانسوی معروف‌ترین فوتبالیست «فری‌استایل» در جهان است که در تورنمنت‌های مختلفی که در سال‌های اخیر در کشورهایی مثل برزیل و امارت متحده عربی برگزار شده، با اقتدار به عنوان نخست دست پیدا کرده است. احتمالاً اولین سوالی که هم‌اکنون به ذهنتان خطور کرده این است که او دقیقاً چه کارهایی کرده و کلاً چه توانمندی‌هایی دارد که این همه برایش نوشابه باز می‌کنیم!

 

گار‌نی‌یِرِ پیش از آنکه یک فوتبالیست «فری‌استایل» و یک نابغه تکنیکی باشد یک فوتبالیست ناکام بوده است. بازیکنی که در ابتدای دهه 2هزار میلادی در باشگاه‌های اوسر و تروآی فرانسه توپ می‌زده. مصدومیت‌های پیاپی خیلی زود او را از استمرارِ دوران فوتبالی‌اش منصرف ساخت. اما این موضوع هرگز باعث نشد تا او عطش سیری‌ ناپذیرش به فوتبال را بی‌پاسخ بگذارد. او که بعد از بازنشستگی زودهنگامش سودای مربیگری را در دل می‌پروراند خیلی زود فهمید که تکنیک و کار با توپش موهبتی است که او نباید به این زودی‌ها بی‌خیالش شود. به همین خاطر تمرین و تمرین مهم‌ترین فرآیندی بود که پس از مدت کوتاهی او را به دنیای عجیب و البته نمایشی به نام (S3) رهنمون ساخت تا اسمِ «شُن گار‌نی‌یِر» یک‌بار دیگر بر سر زبان‌ها بیاید. تا فراموش نکرده‌ایم نیز در مورد S3 باید بگوییم؛ این دو حرفِ مخفف‌گونه یکی از نام‌هایی است که به این گونه نمایش‌‌های تکنیکی با توپ‌ اطلاق می‌شود.

 

گار‌نی‌یِرِ سی و دو ساله را باید یک همه فن حریف دانست. کسی که با نبوغ منحصربه فردش، از فوتبال و بسکتبال گرفته تا موسیقی و رقص همگان را مجذوب هنرنمایی‌اش می‌کند. کافیست نامش را در اینترنت جستجو کنید تا با ویدئوهایی از هنرنمایی‌هایش مواجه شوید.

 

حالا که با «شُن گار‌نی‌یِر» آشنا شدید به اصل خبر باز می‌گردیم. او که از ابتدای سالجاری (ماه فوریه) استارت اجرای طرحی جالب را با همکاری کمپانی معروف شرط‌بندیِ «bwin» با نام چالشِ «bwinFreestyle» کلید زده بود، در نخستین گام به سراغ گروهی از بازیکنان باشگاه رئال‌مادرید رفت تا تکنیک و تبحر فوتبالی‌اش را به رخ ستاره‌های کهکشانی‌ها بکشد. گار‌نی‌یِرِ در دومین طرح چالشی‌اش در این ماه (مارس) به سراغ ستاره‌های یوونتوس رفته است؛ پاول پوگبا، آلوارو موراتا، پاتریس اِورا و سیمونه زاتزا گروهی از بازیکنان یووه هستند که در این چالش به استقبال گار‌نی‌یِرِ رفته‌اند.

 

ویدئوی 3 دقیقه و 52 ثانیه‌ای نبرد صورتی‌پوشانِ بیانکونری با گار‌نی‌یِرِ و دستیارش آنقدر جذاب و تماشایی است که بیان جزئیات آن حق مطلب را ادا نخواهد کرد. تصاویری کم‌نظیر که در آن از تکنیک کمتر دیده شده اِورا و قیچی برگردانِ استثنایی زاتزا تا حرکاتِ جادویی موراتا و شادابی و طراوت پوگبا مجموعه‌ای تماشایی پدید آورده است.

 

نبرد تن به تنِ گل کوچک، ضربه آزاد از روی نقطه کرنر و مسابقه تنیس با توپ فوتبال (مشابه ورزش سپک‌تاکرا) و صد البته سورپرایزِ زیبای پوگبا در حین عکس یادگاری انتهایِ کار، بخش‌های متنوع این ویدئو را تشکیل می‌دهند. نکته قابل توجه در این میان، موفقیت بازیکنان یووه در مقابل گار‌نی‌یِرِ بر خلاف بازیکنان رئال است.

 

تماشای این ویدئو در لینک زیر را از دست ندهید:

 

https: //www. youtube. com/watch? v=QF8ozx43m8I


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: